You are currently viewing עולם הפיזיותרפיה

עולם הפיזיותרפיה

הידע הנרחב שלה מעולם הפיזיותרפיה מעניק לה ערך מוסף בעיסוקה בפלדנקרייז. לומדים ממנה עשרות אלפי אנשים בארץ ובעולם. גם מורים לפלדנקרייז בוחרים ללמוד ממנה את שיטתה, עם התנועות המיוחדות שפיתחה. 

“אי אפשר להוציא ממני את הפיזיותרפיסטית. הפלדנקרייז שאני עושה הוא עם אוריינטציה טיפולית, ומתאים מאוד לאנשים שכואב להם. יש לי כלים שאין לאף מורה לפלדנקרייז. 

זה נראה פלדנקרייז כלפי חוץ, אבל זה בא עם הידע שלי כפיזיותרפיסטית ואת הידע הזה אני מאושרת ממש להעביר הלאה. זו השליחות שלי. 

“כשעוד הייתי רק פיזיותרפיסטית, הבנתי שאני עושה עוול למטופלים כאשר אני גורמת להם להיות תלויים בי. קל מאוד להיות פאסיבי ותלוי באחרים אבל גם מאד כואב…”

ש: אנשים לא כל כך אוהבים לעבוד קשה… מה תאמרי להם?

“בדיוק! גם אני כזו, אוהבת לנוח… להתפנק. התרגול של הפלדנקרייז מאפשר לי בדיוק את זה. הוא לא דורש עבודה, או מאמץ או כאב. אפילו לא מתיחות. שלא כמו עם שינוי הרגלי תזונה עמוקים, או גמילה מהרגל רע שדורשים עבודה, מאמץ, ויתורים, תסכולים, תהליך. בפלדנקרייז אין את זה. זה רק קל ונעים ומתגמל כמעט מייד”.

פיזנטי מוסיפה: “לרוב האנשים ממש קשה לתפוס איך תנועות כל כך עדינות יכולות לייצר שינוי כל כך עמוק. זה מהדהד בהמשך לעוד ועוד מקומות בחיים”.

היא מדגישה שוב ושוב את חשיבותו של הריפוי העצמי לאנשים שרוצים לסייע לעצמם עם הכאבים, ולכן יצרה מאות סרטוני הדרכה, הכוללים תרגול של הוראות מדוקדקות וקפדניות על המסך. במקביל, לקוחותיה מוזמנים גם לפנות אליה ולהתייעץ איתה פרטנית, כי המטרה היא להצליח להשתחרר מהכאב לאורך זמן. במסגרת מועדון ההדרכות האינטרנטי שהקימה פיתחה את “המדריך לישיבה יצירתית”, היא מסבירה בו איך לעבור בשלום שעות של ישיבה ובדרך גם להיטיב את מצב הגב ולא ההיפך. 

“התנועות שלומדים במדריך מאפשרות להשתחרר בהדרגה מהרגלי תנועה שוחקים, ובכך להתחיל להתנהל עם הגוף באופן שיוריד עומס ושחיקה  מהמפרקים והדיסקים הפגועים ובכך יוריד כאב. 

“מה עדיף?”, היא שואלת, “לחיות על כדורים עם תופעות לוואי שלא מטפלים בגורם האמיתי לכאב, שהוא הרגלי התנועה העמוקים שלך? ללכת לעוד רופא או מטפל? לבזבז עוד זמן וכסף רק בשביל לחזור ולסבול שוב? או חלילה אולי לעבור ניתוח שלא בטוח שיסיים את הכאב, ברוב המקרים גם לא לאורך זמן? או, ללכת על הפתרון שהוא הכי טבעי, פשוט, זול ונגיש?”. 

ולסיום, מתנה: היכרות עם השיטה שאומרת “ביי” לכאב

לקהל הקוראים שעדיין לא מכיר את השיטה, ורוצה לקבל הזדמנות להבין איך לשדרג לחיים בלי כאבים, פיזנטי מעניקה את המדריך לישיבה יצירתית במתנה. 

ש: מה יש ללמוד על פעולה פשוטה כמו ישיבה?

“נגזר עלינו לשבת שעות ביום, וזה רע כי זו פעילות ללא תנועה כמעט. אז אני מסבירה מה לעשות ואיך לנצל את הישיבה בשלל סיטואציות כדי להשתחרר מכאבים ולא לצבור עוד מהם. כמובן שאני מסבירה שם מהי הדרך האופטימאלית לשבת כאשר עובדים במחשב, וכן, יש שם גם את ‘תרגיל המטוס’, ועוד.

“המדריך המצולם שיצרתי מתאים לכל אחד שרוצה למנוע כאב, ובוודאי למי שסובל מכאב. המדריך לישיבה יצירתית עשוי להיות הפתרון הנכון ביותר שמאפשר לכל אדם להתחיל לטפל בעצמו כבר היום, להשיג חופש מכאבים ומהתלות הבלתי נסבלת ברופאים ומטפלים, בתרופות, זריקות וניתוחים. כי רק מי שסובל כל כך מכאבים יודע עד כמה מדובר בלצאת מעבדות לחירות”.

רוצים לקבל בחינם את המדריך לישיבה יצירתית בשיטת אורנה פיזנטי? לקבל הצצה לדרך הטבעית לשדרג את הגוף ולהגיד “ביי” לכאבים בלי מאמץ, בפיג’מה בבית? היכנסו לקישור הבא. הגוף שלכם יגיד לכם תודה. 

Leave a Reply